Je v zahraničí jiná minimálníhloubka dezénu?

BELGIE 1,6mm

NORSKO 1,6mm

BULHARSKO 1,6mm

POLSKO 1,6mm

ČR 1,6mm

PORTUGALSKO 1,6mm

DÁNSKO 1,6mm

RAKOUSKO 1,6mm

FINSKO 1,6mm

ŘECKO 1,6mm

FRANCIE 1,6mm

SLOVENSKO 1,0mm

CHORVATSKO 1,0mm

SLOVINSKO 1,6mm

ITÁLIE 1,6mm

ŠPANĚLSKO 1,6mm

MAĎARSKO 1,0mm

ŠVÉDSKO 1,6mm

NĚMECKO 1,6mm

VELKÁ BRITÁNIE 1,6mm

NIZOZEMÍ 1,6mm

Kdy je vhodné období na přezutí pneumatik z letních na zimní a naopak

Hranicí přezouvání sezónních pneu je 7°C. Pod touto hranicí letní pneumatiky tuhnou a ztrácí přilnavost k vozovce. Tak se zvyšuje riziko nehody. Pokud tedy denní teploty klesnou pod 7°C nastává pro motoristu ten pravý čas přezout na zimní pneumatiky. Krajně nedoporučujeme čekat až na poslední chvíli. Vyhnete se tak tradičním návalům v pneuservisech, ale hlavně předejdete riziku nehody, které je ve chvíli napadnutí prvního sněhu či příchodu prvních mrazů nejvyšší. Na jaře je hranice stejná - pokud celodenní teploty dlohodobě stoupnou nad 7°C. Dlouhodobě proto, že musíte počítat s možností jarních mrazíků.

Můžu mít na jedné nápravě jiné dezény?

V žádném případě. Na jedné nápravě musí být identické pneumatiky. Tzn. stejného výrobce, dezénu i rozměru. Na různých nápravách mohou být pneu různé, ale stejné konstrukce. Tedy radiální. Nedoporučujeme však používat např. na přední nápravě směrové pneu (s šípovitým dezénem) a na zadní nesměrové pneu. Může to negativně ovlivnit chování vozu na vozovce.

Jaká je záruční lhůta pneumatiky?

Plná zákonná záruční doba je dva roky od zakoupení. Prodloužená záruční doba platí dalších 12 měsíců, maximálně však pět let od data výroby.

Jaké rozměry pneumatik mohu na svém voze používat?

Rozměr určený pro Váš vůz máte uveden v jeho technickém průkaze. Zde máte také uvedeny alternativní rozměry schválené výrobcem. Databáze schválených i alternativních rozměrů naleznete v technickém rádci.

Mohu použít na mé auto jiné rozměry pneumatik než jsou uvedeny v technickém průkazu?

Při použití neschváleného rozměru (nemáte jej uveden ve velkém technickém průkaze) se vystavujete riziku postihu ze strany policie, problémů na STK a problémů s pojišťovnami. Pokud chcete legálně používat neschválený rozměr, musíte požádat dopravní inspektorát policie ČR o provedení změny v technickém průkazu.

Je vhodné použít pouze 2 zimní pneu na hnanou nápravu?

Jednoznačně nedoporučujeme. Při zimním obutí pouze hnané nápravy extrémně vzrůstá riziko smyku. Je to možná horší varianta než letní pneu v zimě. Řidiči totiž podléhají falešné představě bezpečí a mnohem víc riskují.

Jsou na zimu vhodnější užší pneu?

To záleží na tom, v jakých podmínkách vůz převážně používáte. Pro zimní podmínky - sníh či rozbředlý sníh jsou vhodnější užší zimní pneu, které se lépe prořezávají k pevnému podkladu zajišťujícímu lepší záběr. Pokud Váš vůz v zimě používáte především ve městě či na dálnicích s převážně suchými či vlhkými vozovkami, jsou vhodnější širší zimní pneumatiky.

Kde se dozvím, jakou velikost disku potřebujuji na své auto?

Hledání v eshopu je vytvořeno tak, aby jste našli potřebný rozměr disků pro Vaše auto. Pokud zde své auto nenajdete, rádi Vám telefonicky nebo přes email poradíme!

Co znamená RF u popisu pneumatiky?

Zkratka RF nebo také XL označuje takzvaně zesílenou pneumatiku. Tato pneumatika má oproti klasickým pneu zesílenou konstrukci = větší nosnost a je vhodná obvzláště pro dodávky nebo podobně upravné automobily.

Co způsobuje "klepání" do volantu, které se objevía zase zmizív určité rychlosti?

Nevyváženost kola, jediná možnost jak se tohoto jevu zbavit je navštívit náš pneuservis.

Pneumatiky na mém voze jsou středem úplně ojeté a po krajích téměř jako nové, co to způsobilo?

Toto je způsobeno příliš vysokým tlakem vzduchu v pneu. Naopak při nízkém tlaku jsou ojeté vnější strany a vnitřní část je znatelně lepší.

Mohou se pneumatiky prořezávat?

Ano, ale pouze ty, které jsou k tomu určeny a to jsou ty, které mají na bočnici nápis REGROVABLE, což jsou převážně pneumatiky pro nákladní automobily. U osobních vozů je to zakázáno. Osobní pneumatiky nejsou k prořezávání ani konstrukčně stavěne, proto zde nikdy neexperimentovat!

Mám volit na starší auto nové pneumatiky nebo mi stačí protektory které jsou o něco levnější?

Cenový rozdíl mezi protektory a novýma pneumatikama v ekonomické třídě není zvlášť výrazný, nehledě na mnohem nižší kilometrový výkon a výrazně zhoršené jízdní vlastnosti pneu. Ačkoliv jsou celoprotektory (protektorovaný je i bok pneumatiky) výrazně kvalitnějši než v minulosti, používají se na ně většinou stále stejné směsi jak na letní tak na zimní pneu, což v současné době neodpovídá vysokým standartům kladeným na moderní pneumatiky a automobily. U pneumatik se ale neopořebovává jen běhoun pneumatiky, ale také kostra, která při protektorování není obnovena a zůstává tak opotřebená. U protektorů nelze zaručit, že kostra všech 4 pneumatik je identická dle značky,stáří atd.-pak si tedy zakoupíte obnovené pneumatiky stejného vzhledu, ale rozdílných vlastností. Z toho plynoucí nevýhodou je i nižší rychlostní kategorie u protektorů oproti novým pneu. Jinak nedoporučujeme používat protektory zvláště na přední řídící nápravu. Z toho důvodu doporučuji zvolit raději ekonomickou třídu pneumatik než protektory, které stojí často jen o 100kč méně a neriskovat tak svou bezpečnost a zdraví.

Mam ojeté zimní pneumatiky. Kolik musí mít dobrá zimní pneumatika dezénu?

Pro správnou účinnost zimních pneu na Vašem autě je vhodné používat pneumatiky s dezénem vyšším než je minimálních zákonných 1,6mm. Čím je pneumatika více ojetá, tím se prodlužuje brzdná dráha vašeho vozidla a to zvláště na mokru nebo na sněhu. Odborníci proto doporučují u zimních pneu minimální hloubku dezénu 4mm.  Pro srovnání: Nové pneumatiky mají 8mm dezénu.

Co mám dělat, aby byla životnost pneumatik co nejdelší?

- Tlak v pneumatikách kontrolujte každých čtrnáct dnů nebo alespoň jednou za měsíc, především před delší rychlou jízdou. Správný tlak je významným faktorem z hlediska bezpečnosti i životnosti pneumatiky. Tato kontrola by měla být prováděna "za studena" (před jízdou mají pneumatiky teplotu okolí). Nezapomeňte také na rezervu (tu muzete preventivně nahustit o něco víc) a držte se doporučení výrobce auta.

- Při každé výměně pneumatiky je třeba vyměnit i ventil. Zaručuje totiž vzduchotěsnost a přispívá k životnosti pneumatiky. Vlivem odstředivé síly dochází k jeho opotřebení.

- Správné vyvážení kol je důležité pro potlačování vibrací. Pomáhá zabraňovat předčasnému opotřebení pneumatik, ale také závěsů, řízení a ložisek kol.

- Zkontrolujte geometrii vozu kol a stejně tak i geometrii náprav (sbíhavost a odklon). Tím se můžete vyhnout nepravidelnému nebo abnormálně rychlému opotřebení pneumatik. Špatná geometrie způsobuje abnormální opotřebení.