Pozáruční servis

Záruční i pozáruční pravidelné servisní prohlídky a údržba vozidel

Moderní vozy jsou spolehlivé, bezpečné a krásné. Avšak aby takové zůstaly i po mnoha najetých kilometrech, vyžadují pravidelnou údržbu - servisní prohlídky. Termíny jsou stanoveny výrobcem a je velmi vhodné je dodržovat - jinak hrozí předčasné opotřebení důležitých součástí vozidla a ztráta jeho spolehlivosti a hodnoty. Tyto servisní prohlídky je možné zadat značkovému servisu, anebo za mnohem výhodnějších (a nejen cenových) podmínek Pneuservisu Florýk s.r.o.. A nemusí jít jen o pozáruční servis: Pneruservis Florýk s.r.o. zajistí pro Vaše auto i servisní prohlídky během záruční doby. A protože budou použity pouze díly zcela kompatibilní s originálními náhradní díly, nebude nijak ohrožena záruka poskytovaná výrobcem.

Kromě těchto pravidelných servisních prohlídek nabízí Pneuservis Florýk s.r.o. také sezónní kontroly vozidel např. před zimní sezónou nebo před cestou na dovolenou. Vaše auto takovou prohlídku ocení a Vy si užijete klidnou dovolenou - ať už v zimě na horách nebo v létě u moře.

 

Podmínky oprav vozidel v nezávislých autoservisech během záruční doby

1. Problematika vertikálních dohod (vztahů) mezi výrobci, importéry a prodejci (autoservisy) v sektoru automobilového průmyslu je v současnosti upravená platnou evropskoulegislativou, a to nařízením komise EU č. 1400/2002 z 31. července 2002, která nabyla platnosti v rámci EU 1. října 2002. Platnou součástí českého práva se stala dnem 1.listopadu 2004.

2. Ve smyslu výkladu EK č.1400/2002 platí, že když spotřebitel dá během garanční doby výrobce opravit své vozidlo nebo provést údržbu na něm v nezávislém servisu, záruka může padnout, pokud provedená práce je chybná. Všeobecný závazek, provádět během tohoto období údržbu nebo opravu vozidla jen ve schválené síti (autorizovaných autoservisů), by však připravila spotřebitele (majitele vozidla) o právo rozhodnout se nechat si provést údržbu nebo opravu svého vozidla v nezávislém servise a zabránil by, hlavně v případě „rozšířených záruk", aby takovéto autoservisy mohly rovnocenně soutěžit se schválenou autorizovanou sítí.

3. Z uvedeného bodu 2. vyplývá, že pokud je servisní oprava/prohlídka během garanční doby v nezávislém autoservise vykonána řádně dle předpisů, spotřebiteli zůstávají nadále zachována všechna práva dle záruky vůči subjektu, od kterého nové vozidlo zakoupil.

4. Pokud byla některá oprava vykonána nezávislým autoservisem chybně, zákazník ztrácí konkrétní nárok, tedy nárok na opravu konkrétní závady. Pokud se na vozidle objeví jiná závada, prodávající za tuto závadu bude dále zodpovídat kupujícímu (zákazníkovi) jako za každou jinou závadu, která se vyskytne v záruční době. Například: když byla chybně vykonána oprava na chladícím systému vozidla, ztrácí zákazník záruku na chladící systém a jeho související součásti. Ale v žádném případě neztrácí záruku danou výrobcem vozidla např. na lak karosérie a pod.

5. Otázka záznamů v servisních knížkách ani servisních knížek jako takových není platnou legislativou upravená, a proto by pro autorizovaný servis neměla být podstatná razítka v servisní knížce pro vykonání záruční opravy. Tak, jak už bylo řečeno, vliv na záruku nebo na výkon servisních úkonů v autorizovaném autoservise bude mít výhradně jen to, jestli byla oprava v nezávislém autoservise provedená bez závad a dle servisních předpisů.