Přijmeme prodavače/prodavačku do naší provozovny. Praxe v oboru automotive a znalost účetního programu Pohoda výhodou. Nástup možný ihned. Platové ohodnocení až 40 000 Kč. Více zde.

Prodej a výměna zapalovacích cívek a kabelů

Prodej a výměna zapalovacích cívek a kabelů – aby svíčky dostávaly potřebnou energii

Studené starty vám dávají zabrat? Vůz chytil škytavku? Akcelerace slábne, výkon klesá a naopak roste spotřeba paliva? Pokud se navíc z výfuku stal plamenomet, máte jasno – na vině jsou špatné zapalovací cívky a kabely. Přijeďte k nám, dokud vám to jezdí. Doporučíme vhodné zapalovací kabely pro váš vůz a provedeme jejich montáž. Svíčky zase budou dostávat potřebnou energii a váš automobil má na několik let pokoj.

 Špatné zapalovací cívky a kabely mohou mít několik příčin

Každý zážehový cyklus motoru znamená průchod vysokonapěťového proudu zapalovacími vodiči. S každým startem tak dochází k mírnému opotřebení zapalovacích cívek i kabelů. Přičtěte zážeh k zážehu a první příčina je na světě:

  • Opotřebení – v důsledku vysokého počtu zážehových cyklů přirozeně dochází ke zhoršení stavu vodičů.

  • Vibrace – další příčinou mohou být silné otřesy, například v důsledku nehody. Ty totiž dokáží poškodit izolaci a vinutí zapalovacích cívek natolik, že vzniknou zlomy a následně i zkraty.

  • Přehřátí – dochází-li dlouhodobě k přehřívání zapalovacích cívek, schopnost rozvádět elektřinu výrazně klesá.

  • Staré svíčky – pokud mezi elektrodami opotřebených svíček vznikne mezera, zapalovací cívka k jejímu překlenutí musí poskytovat vyšší napětí, což může vést k jejímu rychlejšímu opotřebení, přehřívání a následnému selhání.

 Jak poznáte, že zapalovací kabely a cívky volají po výměně?

Projevy stárnoucích zapalovacích vodičů jsou zpočátku nenápadné, ale časem již pozorujete vcelku jasné signály:

  • Vyšší spotřeba paliva – pokud již cívka nedodává potřebnou energii k zapálení pohonné směsi, na stejný počet ujetých kilometrů stoupne spotřeba, která kompenzuje snížený výkon svíčky.

  • Trable se startem – jestliže svíčka nedostává dostatek energie, zejména starty za studena mohou být stále složitější.

  • Ztráta výkonu a slabší akcelerace – zpomalený přenos napětí způsobí větší podíl vzduchu v palivové směsi. Akcelerace vozu se opožďuje a zaznívá prapodivné škytání.

  • Střílení a plameny z výfuku – pokud zapalovací cívka selže natolik, že se nadbytečné palivo dostane do výfuku, na omylu vás nenechají zvuky střelby. Z výfuku se navíc může stát chrlič ohně.

Jak často měnit zapalovací kabely a cívky?

Zcela jistě se uvedeným libůstkám toužíte vyhnout. Řešení je jednoduché – pravidelná kontrola a údržba. Pokud jezdíte zejména ve městě, počet zážehů roste jak na běžícím pásu. Proto byste měli navštívit servis alespoň co dva roky. Jezdíte více mimoměstských tras? Stavte se k nám každých 50 000 km a vaše zapalovací kabely a cívky udržíme v dokonalé kondici.

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies