Vážení zákazníci,
20.09. - 16.10.2024 bude probíhat údržba systému.!!!V tomto období nebudeme expedovat žádné objednávky přijaté přes e-shop!!!
Expedici objednávek opět startujeme od 17.10.2024, objednávky budou vyřizovány postupně, podle termínu přijetí.
!!!AUTOSERVIS A PNEUSERVIS JE V PROVOZU DLE PRACOVNÍ DOBY!!!
Děkujeme za pochopení
Koupili jste vůz z druhé ruky nebo máte od poslední výměny filtrů najeto dost kilometrů, aby byl nejvyšší čas na kontrolu a případnou výměnu? Určitě zamiřte k nám. Zkontrolujeme stav palivového, olejového i vzduchového filtru. Pokud je nutná výměna, doporučíme vhodné řešení pro váš vůz. Zajišťujeme nejen prodej filtrů, ale také jejich odborný servis.
S jakým intervalem měnit jednotlivé filtry?
Vzduchový, olejový i palivový filtr plní poněkud odlišné úkoly a odolávají náporu jiných druhů nečistot a usazenin. Pro kontrolu a výměnu každého z nich je tak doporučen trochu jiný interval:
Vzduchový filtr – tradičně vyžaduje výměnu jednou ročně nebo každých 15 až 25 tisíc kilometrů. Pokud ale často jezdíte v extrémně prašném prostředí, může být nutná i četnější výměna. Vzduchové filtry obvykle vydrží déle u atmosferických než u přeplňovaných motorů. Není vůbec špatný nápad obměnit je spolu s olejovým filtrem při výměně oleje. Výhodou je, že zanesený vzduchový filtr snadno pozná i laik pouhým okem.
Olejový filtr – určitě je vhodné vyměnit jej zároveň s olejem, tedy alespoň jednou ročně nebo každých 10 až 15 tisíc kilometrů. Pokud totiž vyměníte olej, ale ponecháte zanesený filtr, zkrátíte životnost oleje a případně i motoru.
Palivový filtr – pokud jej u benzínových motorů vyměníte jednou za 5 let, mělo by vše šlapat jako po másle. Naftové motory ovšem vyžadují o třetitnu až polovinu kratší interval výměny.
Zanedbané filtry = jistota zbytečných starostí
Rozhodně si intervaly od poslední výměny všech filtrů bedlivě hlídejte. Pokud totiž zásadně přetáhnete, vyplynou z toho zbytečné starosti a výdaje. Každý typ filtru vám v případě zanedbání přichystá jedinečný horor:
Ucpaný vzduchový filtr – jestliže podtlak dosáhne určitého stupně, do motoru začne proudit nefiltrovaný vzduch plný nečistot. Ty způsobují zbytečnou abrazi a tím urychlují opotřebení motorové jednotky.
Zanedbaný olejový filtr – nefiltrované mazivo postupně přestává plnit svůj ůčel a naopak začne působit jako brusná pasta. Dochází k rapidnímu zkrácení životnosti motoru. Můžete se těšit i na vyšší spotřebu paliva a u přeplňovaných motorů hrozí zkrácení životnosti turbodmychadla.
Palivový filtr – pokud má to nejlepší za sebou a vy zvesela jezdíte dál bez výměny, čeká vás vyšší spotřeba paliva, snížený výkon a náhodné zhasínání motoru, škubání při stoupání a padající výkon při vysokých otáčkách.
Čistota, půl zdraví – u filtrů možná ještě víc
Ze všech uvedených důvodů celkem jasně plyne, že čisté a průběžně měněné filtry se vám odvděčí mnohem příjemnějším zážitkem z jízdy i delší životností vozu. Pokud váš olejový, vzduchový či palivový filtr volá po výměně, zastavte se u nás. A jestli si nejste jisti, zastavte se u nás tím spíš.